+ 48 12 252 09 10 infolinia@wygodaactive.pl
+ 48 12 252 09 10 infolinia@wygodaactive.pl

Rodzinny rejs „Na północ do końca Mazur” 17.08-24.08.2024 + kurs na patent żeglarza jachtowego wraz z egzaminem

0
Cena
Od1 570 PLN
Cena
Od1 570 PLN
Email*
Liczba osób*
*Akceptuję regulamin oraz politykę prywatności.
Please agree to all the terms and conditions before proceeding to the next step
Zapisz

Adding item to wishlist requires an account

639


Dlaczego warto wybrać Wygoda Active?

  • Atrakcyjne programy aktywnego wypoczynku
  • Profesjonalna organizacja wyjazdów
  • Starannie wyselekcjonowane obiekty noclegowe
  • 20 lat doświadczenia


Masz pytanie?

Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

12 252 09 10

infolinia@wygodaactive.pl

  • Mazury, Polska
  • Dostępne w terminie 17-24.08.2024
  • Wiek: 6+
  • 7-dniowy aktywny program żeglarski
  • Szczegółowy program żeglarski
  • Jacht Maxus 33
  • Kurs na stopień żeglarza jachtowego wraz z egzaminem
Rodzinny rejs po Mazurach?

Kilkudniowy rejs wypasionym jachtem po szlaku Wielkich Jezior Mazurskich jest doskonałym sposobem na reset po wielu miesiącach pracy. Plusk wody, szum wiatru, obcowanie z dziką przyrodą i błogie lenistwo pod żaglami – to wszystko z Wygoda Active podczas 7-dniowego rejsu. Mamy nadzieję, że nasza wspólna żeglarska wyprawa będzie początkiem, a może kontynuacją Waszej żeglarskiej przygody!

Czego możesz oczekiwać?
  • Spędź wakacje aktywnie, oddaj się żeglarskiej przygodzie!
  • Chcesz doszkolić swoje umiejętności na wodzie? Wyrusz z nami w rejs!
  • Odkryj Krainę Wielkich Jezior Mazurskich!
  • NOWOŚĆ! Dla chętnych - możliwość szkolenia na stopień żeglarza jachtowego wraz z egzaminem

Szkolenie na Stopień Żeglarza Jachtowego

WYGODA ACTIVE wita wszystkich kursantów którzy po zakończeniu rejsu przystąpią do egzaminu na stopień żeglarza jachtowego. 

Dopłata do kursu na patent żeglarza jachtowego to kwota 390zł

jak to zrobić? przeczytaj…

Program

Dzień 1Przyjazd, zaokrętowanie, aktywny program żeglarski (zobacz szczegóły)

Dzień pierwszy, 17 sierpień – sobota

  • 12.00 – przyjazd na miejsce, Mikołajki, Wioska Żeglarska Mikołajki
  • po przyjeździe możemy zjeść obiad w „Tawernie Żagiel”, zakupy na rejs
  • 13.00 – 14.00 zaokrętowanie, (zależy od godziny w której dostaniemy jachty do dyspozycji), Wioska Żeglarska Mikołajki

Zaraz po przyjeździe zrobimy małe zebranie organizacyjne opowiemy o rejsie, przygotowaniach do egzaminu dla tych którzy zdecydowali się na zdobycie patentu Żeglarza Jachtowego.

  • 15.00 – ruszamy na wodę, płyniemy na Jezioro Tałty, pod mostami w Mikołajkach kładziemy maszt
  • 17.00 – pierwsza kolacja na jachcie, to co w domu jest proste, na jachcie nie koniecznie, nawet zwykłe robienie herbaty może sprawić kłopoty
  • 18.00 – cumujemy w „Kokoszce”, jak będzie tłoczno, to za cyplem jest trochę innych miejsc „na dziko” tam zostajemy na noc

Wszyscy nie zajęci rozpakowywaniem organizują ognisko.

Każdego dnia wieczorem będziemy palić ognisko, to w „Kokoszce”    jest pierwsze, rozdajemy śpiewniki i uczymy się szant.

  • 20.00 – rozpalamy ognisko i pieczemy nasze pierwsze na rejsie kiełbaski

Dzień 2-7Realizacja aktywnego programu żeglarskiego (zobacz szczegóły)

Dzień drugi, 18 sierpień – niedziela

  • 08.00 – wstajemy, poranna toaleta, przygotowanie do wypłynięcia,

Dla przygotowujących się do egzaminu wykłady poranne.
Temat: Budowa jachtów i prace bosmańskie.

  • 09.00 – śniadanie, nowa wachta kambuzowa, radzę nie krytykować wachty kambuzowej, wasza kolej też przyjdzie
  • 10.00 – wyruszamy w rejs, kierunek kanały i dalej Jezioro Jagodne, Boczne, Niegocin do Portu Wilkasy. Kładziemy maszt i zaczynamy jazdę po mazurskich kanałach. Dzisiaj jest świetny dzień żeby nauczyć się oznakowania nawigacyjnego na szlakach żeglownych. Wchodzimy na pierwszy, Kanał Tałcki, dalej Jezioro Tałtowisko, Kanał Grunwaldzki, Jezioro Kotek, Kanał Mioduński, Jezioro Szymon, na jeziorze jest żeglarska smażalnia, zatrzymamy się tam na jakieś małe jedzonko
  • 13.00 – frytki frytkami, ale obiad na wodzie to święta rzecz, załoga głodna do buntu gotowa, więc jeżeli ktoś z załogi ma po frytkach jeszcze ochotę na coś więcej wachta kambuzowa nie ma prawa się obruszać. Po przejściu kanałów stawiamy maszt, wciągamy żagle, za którymi dzisiaj tak tęskniliśmy, płyniemy na  Jezioro Jagodne, kierunek Kula. Kładziemy maszt, przechodzimy pod mostem, po przejściu stawiamy go z powrotem i płyniemy dalej już pod żaglami, Jezioro Jagodne, Jezioro Nidzkie, do Portu Wilkasy.
  • 17.00 – kolacja na wodzie
  • 19.00 – cumujemy w Porcie Wilkasy
  • 20.00 – tak, nie mylicie się, przez cały dzień wyczekiwane ognisko, pieczenie kiełbasek, tańce i śpiewy

Dzień trzeci,  19 sierpień – poniedziałek

  • 08.00 – wstajemy, poranna toaleta, przygotowanie do wypłynięcia

Dla przygotowujących się do egzaminu wykłady poranne.
Temat: Teoria żeglowania, manewrowanie jachtem żaglowym.

  • 09.00 – śniadanie i nowa wachta kambuzowa
  • 10.00 – wyruszamy w rejs. Kierunek – Jezioro Niegocin, Giżycko, Jezioro Kisajno, Jezioro Dargin dalej pod Mostem Sztynorckim, przez Jezioro Kirsajty wychodzimy na Jezioro Mamry.
  • 11.30 – kładziemy maszt, płyniemy Kanałem Giżyckim Jeżeli będzie możliwość zatrzymamy się na pól godzinki i pójdziemy na lody.
  • 13.00 – po przejściu Kanału Giżyckiego zabieramy się za obiadek, do końca obiadu płyniemy pod silnikiem żeby niebyło przechyłów i kłopotów z gotowaniem, na Jeziorze Kisajno jest wąsko i spory ruch więc robimy wszystko w wariancie „na spokojnie”, może trochę dmuchając na zimne. Dalej w drogę na Jezioro Dargin do Mostu Sztynorckiego, dalej przez Kirsajty na Jezioro Mamry. Przed mostem kładziemy maszt, po przejściu stawiamy i płyniemy przez Jezioro Kirsajty, czekają nas dwa wąskie miejsca, przy silnym i północno – zachodnim wietrze żagle postawimy dopiero po wejściu na Jezioro Mamry.
  • 17.00 – kolacja na jachcie,
    jeżeli czas pozwoli to przejdziemy Mamrami do Węgorzewa, (ciekawe jest przejście Węgorapą do Portu Węgorzewo), tam kółko bez cumowania i z powrotem na Mamry. Jak nie, to zrobimy dwa – trzy halsy na Mamrach i płyniemy w odwrotnym kierunku do Portu Sztynort lub Melnik. Na Mamrach podobnie jak na Niegocinie jest sporo płycizn, są dobrze oznakowane, będzie więc okazja przypomnieć sobie jak wyglądają pławy oznakowania nawigacyjnego, systemu kardynalnego i bocznego.
  • 19.00 – cumujemy w Porcie Sztynort albo Melnik, na wschodnim brzegu Jeziora Dargin, mała zagwozdka, co wybrać? Wybierzemy więc w zależności od pogody i wolnych miejsc cumowniczych.
  • 20.00 – idziemy albo na nowo przez nas odkryte miejsce w Melniku, dobre jedzenie, mili gospodarze, klimatyczna atmosfera albo robimy ognicho w Sztynorcie

Dzień czwarty – 20 sierpień – wtorek

  • 08.00 – wstajemy, poranna toaleta, przygotowanie do wypłynięcia

Dla przygotowujących się do egzaminu wykłady poranne.
Temat: Nawigacja, meteorologia, locja.

  • 09.00 – śniadanie i nowa wachta kambuzowa
  • 10.00 – wyruszamy w rejs. Kierunek Port Bogaczewo, Jezioro Dargin, Kisajno, Kanał Netta i Niegociński, Jezioro Niegocin.
  • 13.00 – obiadek, zwyczajowo smakowity, trenujemy intensywnie zwroty sztagi, rufy, stawanie w dryf, z komendami na szoty i na ster.
  • 16.00 – przechodzimy drugim wariantem kanałowym pętli giżyckiej,  Kanałem Netta i Niegocińskim – przed wejściem na kanały kładziemy maszt. Płyniemy z Kisajna na Jezioro Tajty przez krótki Kanał Netta zwany również kanałem Piękna Góra i dalej na Kanał Niegociński zaraz po wejściu na Jezioro Niegocin stawiamy maszt, płyniemy na południowy kraniec Jeziora Niegocin
  • 17.00 – kolacja i nieśmiertelne na rejsach kromale
  • 18.00 – cumujemy w Porcie Bogaczewo
  • 20.00 –  szukamy wolnego kręgu ogniskowego i robimy imprezkę

Dzień piąty, 21 sierpień – środa

  • 08.00 – wstajemy, poranna toaleta

Dla przygotowujących się do egzaminu wykłady poranne.
Temat: Sygnalizacja i łączność, przepisy żeglugowe.

  • 09.00 – śniadanie i nowa wachta kambuzowa
  • 10.00 – wyruszamy w rejs, do Portu Stare Sady, po drodze Jezioro Boczne, Kanał Kula, Jezioro Jagodne, wejście na Kanały z Zatoki Szymoneckiej, Kanały Mazurskie, Jezioro Tałty, Port Stare Sady
  • 10.30 – Kładziemy maszt i wchodzimy w Kanał Kula. Po przejściu maszt góra płyniemy po Jeziorze Jagodne do wejścia na Kanały z Zatoki Szymoneckiej.
  • 13.00 – gdzieś po drodze obiadek, o matko ty moja jaki fajny. Po przejściu Kanałów wychodzimy na Jezioro Tałty, stawiamy maszt i pływamy ile się da, trenujemy wszystkie przewidziane Regulaminem Egzaminacyjnym manewry.
  • 17.00 – kolacja, już pewnie na Tałtach
  • około 19.00 – cumujemy w Porcie Stare Sady
  • 20.00 – i jak myślicie, co dalej? Macie rację ognisko

Dzień szósty, 22 sierpień – czwartek

  • 08.00 – wstajemy, poranna toaleta, można w kapoku popływać na otwartym jeziorze, oczywiście w asyście

Dla przygotowujących się do egzaminu wykłady poranne.
Temat: Ratownictwo.
Porozmawiamy o testach, które będą jutro rano.

  • 09.00 – śniadanie robi nowa wachta kambuzowa
  • 10.00 – wyruszamy w rejs, kierunek Ryn Port Bocianie Gniazdo, Jezioro Tałty i dalej Ryńskie są wąskimi ale głębokimi jeziorami, co bardzo nam się dzisiaj przyda, sztagi, rufy, podejścia do człowieka za burtą, na trening przed jutrzejszym egzaminem praktycznym mamy dzisiaj sporo czasu. Trzeba koniecznie wyrobić w sobie taki nawyk, trochę może śmieszny ale tak naprawdę ogromnie ważny, wydawania komend. Tylko od egzaminatora zależy, czy zdający egzamin sam może sterować czy tylko wydaje komendy na żagle i ster, a jak steruje sam to wtedy sam sobie te komendy powinien wydawać, śmieszne? Nie do końca, załoga też słuch i wie co się dzieje.
  • 13.00 – obiadek, palce lizać
  • 17.00 – kolacja
  • około 18.00 cumujemy w Porcie Bocianie Gniazdo
  • 20.00 – przygotowujemy ognisko, na nim pieczemy nasze ukochane ogniskowe kiełbaski,
    Prowadzący jachty są do dyspozycji dla przystępujących jutro do egzaminu na Patent Żeglarza Jachtowego, pamiętajcie, że nie ma głupich pytań, mogą być tylko głupie odpowiedzi, ale nie u nas, na każde Wasze pytanie (z zakresu żeglarstwa) dostaniecie kompetentną odpowiedź.
  • około 22.00 (lub tylko nieco później) rozsądek by nakazywał uczestniczącym w egzaminie udać się na zasłużony odpoczynek. Kolorowych snów, jutro znowu wszyscy jak jeden mąż zabłyśniemy naszą wiedzą i umiejętnościami

Dzień siódmy, 23 sierpień – piątek

  • 08.00 – wstajemy, poranna toaleta

Przygotowanie do egzaminów.
Uczestnicy nie biorący udziału w egzaminach mają odrębny plan na dzisiejszy dzień.

  • 09.00 – śniadanie, nowa wachta kambuzowa
    Ostatnie konsultacje ze wszystkiego. Pamiętajcie, Wy wiecie dużo i spokojnie dacie sobie radę na egzaminach.

Egzamin zaczyna się o godzinie 10.00 od części teoretycznej, jest to test pojedynczego wyboru, z trzech możliwych odpowiedzi trzeba wybrać jedną, tą prawidłową. Egzamin trwa 90 min trzeba odpowiedzieć na 75 pytań. Egzamin uważa się za zaliczony przy 65 prawidłowych odpowiedziach, poprzeczka wysoko, ale co to dla nas.

  • 10.00 – reszta załóg wypływa z portu na rejs do Głównej Mariny Portu Ryn albo z wody kibicuje zdobywającym patent Żeglarza Jachtowego
  • 12.00 – obiad
  • o godzinie 13.00 dalsza, praktyczna, część Egzaminów, wychodzimy wszyscy zdający na jednym jachcie i wykonujemy zlecone przez Egzaminatora manewry
  • około 15.00 będziemy już po Egzaminach a w nagrodę za nasz trud dostaniemy „Zaświadczenie o Zadaniu Egzaminów”, trzeba będzie je wysłać do Polskiego Związku Żeglarskiego, na adres zwrotny dostaniecie swoje patenty
  • 15.00 – Ruszamy w drogę do Mikołajek, postaramy się dopłynąć najdalej jak to możliwe, optymalnie do Mikołajek naprzeciwko naszego Portu
  • 18.00 – ostatni raz w tym rejsie kładziemy maszt, można powiedzieć, że jesteśmy już ekspertami w realizacji tego zadania
  • 19.00 – za mostami w Mikołajkach stawiamy maszt i płyniemy do Portu „Leśna Polana”
  • 20.00 – ostatnie niestety ognisko, zostawiamy co nieco na śniadanie, resztę przynosimy na ognisko, tam będą jakieś skromne, bez marudzenia podsumowania, pewnie również wyróżnienia i nagrody

Dzień 8Zdanie jachtu i powrót

Dzień ósmy, 24 sierpień – sobota

  • 08.00 – wstajemy, poranna toaleta
  • 09.00 – śniadanie. Po śniadaniu płyniemy do portu „Wioska Żeglarska Mikołajki”.
  • 10.00 – zdajemy jacht, i w drogę do domu, przysyłajcie nam swoje wspomnienia i filmiki z rejsu, będziemy, je na naszych stronach publikować a kto wie może dla najlepszych twórczych artystów wymyślimy jakąś fajną żeglarską nagrodę

Niestety wszystko co piękne kiedyś się kończy, popłynęliśmy z Mikołajek na północ, dotarliśmy do Giżycka i dalej na Jezioro Mamry, zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc, do zobaczenia zostało nam jeszcze sporo portów i leśnych przystani. Koniecznie trzeba zobaczyć południowy koniec szlaku żeglownego Wielkich Jezior Mazurskich cypel Zamordeje.

To co, do zobaczenia za rok! ahoj żeglarze.

 

 

Dlaczego warto zrobić kurs na patent żeglarza?

Zobacz, kto z nami płynie

Poznaj Komandora

Nasz komandor, Tomasz Ilnicki: były student Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, dowódca okrętu wojennego co najmniej II klasy, kapitan statku o wyporności co najmniej 5000 ton oraz kapitan jachtowy.

Plan Morskich Opowieści

Pewna wiedza przy uprawianiu żeglarstwa jest konieczna, przede wszystkim po to, by w każdej sytuacji, jaka może się zdarzyć na wodzie, czuć się komfortowo i bezpiecznie. Nasze „szkolenia” będą przypominały opowieści z tawerny. Czas trwania spotkania to około 30-40 minut. Zapraszamy do wspólnych rozmów na temat żeglarstwa!

Region

Mazury – Kraina Wielkich Jezior Mazurskich, region w północno-wschodniej Polsce, obejmuje tereny Pojezierza Mazurskiego i Pojezierza Iławskiego. Mazury uważane są za jeden z cudów natury, nieodłącznie kojarzą się z naturą, jeziorami oraz aktywnym wypoczynkiem.

Jacht
Nasz przykładowy jacht:

Udogodnienia i wyposażenie(zobacz szczegóły)

  • koło sterowe,
  • ster strumieniowy,
  • 3 zamykane kabiny + messa (łącznie dla 10 osób),
  • lodówka,
  • ogrzewanie,
  • stacjonarne WC oraz prysznic,
  • silnik stacjonarny,
  • patent do stawiania masztu: typu bramka,
  • instalacja 12 i 230V,
  • CD,
  • środki ratunkowe,
  • kuchenka gazowa,
  • zastawa stołowa, wyposażenie do gotowania, stolik w kokpicie.
Cena za osobę powyżej 8 lat: 1720 PLN
Cena za osobę poniżej 8 lat: 1570 PLN

*Możliwość zarezerwowania kajuty na wyłączność za dopłatą 605 zł/osoba.
*Możliwość dopłaty za kurs na patent żeglarza jachtowego koszt 390 zł  (czytaj więcej)

Świadczenia

Cena zawiera

  • miejsce na jachcie podczas trwania rejsu (7 noclegów)
  • program codziennych aktywności żeglarskich, zgodnie z opisem
  • opiekę licencjonowanego skipera
  • pakiet Podstawowy / ubezpieczenie Signal Iduna / NNW 10 000 PLN, OC 20 000 PLN. Ubezpieczenie obejmuje następstwa nieszczęśliwych wypadków z włączeniem uprawiania sportów wysokiego ryzyka oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym
  • podatek VAT
  • Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
  • Turystyczny Fundusz Pomocowy

Cena nie zawiera

  • wyżywienia, opłat portowych, paliwa* W obrębie każdej łajby składamy się na wyżywienie dla siebie i skipera, paliwo, opłaty za cumowanie --> ok.250 zł/os.
  • transportu
  • kurs na patent żeglarza jachtowego
  • innych usług niewyszczególnionych w ofercie

Dodatkowe opłaty i inne koszty

Parking, ok. 25 zł/doba

Kaucja zwrotna za jacht – około 1500 PLN do podziału pomiędzy uczestników rejsu śpiących na danym jachcie

Dopłaty opcjonalne

Rezerwacja kajuty na wyłączność: 605 zł/os

Możliwość zapisu na szkolenie na stopień Żeglarza Jachtowego, dopłata 390 zł
więcej informacji w linku poniżej:
https://www.wygodaactive.pl/szkolenie-na-stopien-zeglarza-jachtowego/

Wyślij zapytanie na adres: infolinia@wygodaactive.pl